Kunden kan betala på sätt som anges på Webbplatsen. Företaget har rätt att ta betalt av Kunden redan i samband med beställningen, om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av Kunden och godkänts av Företaget. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan Företaget komma att göra en kreditupplysning. Du kommer i sådant fall upplysas om detta. Företaget förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt, alternativt ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet. Observera att eventuella begränsningar för betalningsalternativ anges på Webbplatsen.
Fysiska varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med beställning av IT-tjänster och immateriella tillgångar ) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att Företaget skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.
När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Företaget att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Företaget strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Företaget mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Företaget förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Företaget riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder. Mer information finns på www.konsumentverket.se.
Dessa Villkor har fastställts av SagaIT den 2023-09-23.